Samanlaista työntekoa näkyy meilläpäin. Koneet ja kuorma-autot kuljettavat metrotunnelien louhinta-ainesta tai lunta kaduilta. 30 km lännempänä rakennetaan moottoritie Kirkkonummelle.
Vauhdilla sujuu tienteko, toista se oli ennen. Muistan kun pikkutyttönä vein isälle kahvia villasukan sisällä olevassa lasipullossa tietyömaalle. Kolmostietä oikaistiin 1950-luvulla muistaakseni työttömyystöinä, pitääkin tarkistaa, oliko asia todella niin. Paljon oli silloin miehiä tienteossa, koneita ei niinkään.
Sirokko, Täytyy aina välillä käydä tarkistamassa tilanne. Nostosillat tärisevät rekkojen alla kovasti ja liikenteen melu on kova. Siinä sitä sitten ajatteli tietenkin maanjäristyksiä...
Olivia, Moottoritietyömaa tämä on. Tuolla alempana kirjoitin joskus projekteista. Tämän työmaan satunnainen kuvaaminen on ainoa projektini tällä hetkellä.
Tuolla osoitteessa on kuvia enemmän: http://goo.gl/2KxU1
Rosina, Niin näkyy tapahtuvan. Ei tuo mikään mukava kävelyreitti ole, mutta onpahan jokin syy lähteä kävelemään. Samalla saa hiukan aurinkoa.
En ole nähnyt lapiota tällä työmaalla, joka tosin on niin iso, että pääsen katsomaan vain yhdestä vinkkelistä.
Simpukka, Vauhdikasta toimintaa. Olisiko urakkapalkalla, en tiedä tarkkaan, kunhan bongailen. Hyvin harvoin siellä näen muita jalankulkijoita.
Mayo, Sitä ihmetteleekin, miten pyramidit ja valtavan isot kirkot holveineen on aikoinaan saatu rakennetuiksi. Silloin on ollut aikaa. Nykyään sanovat ajan olevan rahaa.
Työnteon koneellistuminen on vienyt moneltat työpaikat. Samaa tekee nykyisin ATK. Yhdestä näkökulmasta asia on positiivinen; nythän ihmisen ei tarvitse tehdä raskaita, terveyttä nakertavia tai yksitoikkoisia hommia, ja työnantajalta säästyy rahaa ja aikaa. Toisesta näkökulmasta nuo asiat eivät paljoa lohduta, jos on työttömyyskortistossa.
Laila, ATK on tuonut omat ongelmansa. Fyysinen kunto rapistuu, kun ennen kuormittavan fyysisen työn jälkeen ei paljon lenkkipoluille lähdetty.
Kummajaisina pidettiin kylillä ensimmäisiä huvikseen juoksijoita. Samoin kun kävelin sauvojen kanssa aikoinaan, minulta usein kyseltiin, mihin ne sukseni olivat unohtuneet.
Koneet ovat tulleet jäädäkseen, jos vain polttoainetta riittää.
Tätä tietä pitkin on tullut tallatuksi jo 1950-luvulta lähtien. Pitkän tauon jälkeen silmät pyöreänä kuljen Kallansilloilla - ja käyskentelen torilla. Onpa työmaita kerrakseen. No, toivottavasti jonain päivänä voimme ihastella valmista tulosta.
Lastu, Siinähän se. Sillan alla oli jokin aika sitten jo sula vesi, mutta kyllä se eilen oli jäässä. Ja hangella jäniksen jälkiä. Jäällä pehmeät nietokset, joten siellä on vaikea kävellä.
Jotenkin nämä nykytyömaat tuntuvat kovin suurilta.
Jahas, olet taas käynyt kurkkimassa tietyömaan edistymistä. On se näppärää nykyään. Vuoron peräänkö ne siellä toisiaan ohjastavat..
VastaaPoistaSamanlaista työntekoa näkyy meilläpäin. Koneet ja kuorma-autot kuljettavat metrotunnelien louhinta-ainesta tai lunta kaduilta. 30 km lännempänä rakennetaan moottoritie Kirkkonummelle.
VastaaPoistaRakennetaanko Kuopioon moottoritie tai muu tie?
Vauhdilla sujuu tienteko, toista se oli ennen.
VastaaPoistaMuistan kun pikkutyttönä vein isälle kahvia villasukan sisällä olevassa lasipullossa tietyömaalle.
Kolmostietä oikaistiin 1950-luvulla muistaakseni työttömyystöinä, pitääkin tarkistaa, oliko asia todella niin.
Paljon oli silloin miehiä tienteossa, koneita ei niinkään.
Siellähän on pelit ja vehkeet, sekä ammattilaiset asialla.
VastaaPoistaMiehet ja koneet kyllä kuuluu yhteen, mutta on sitä pyramidejakin rakennettu joskus vähillä apuvälineilä - tai mistäs minä tiedän : )
VastaaPoistaSirokko,
VastaaPoistaTäytyy aina välillä käydä tarkistamassa tilanne. Nostosillat tärisevät rekkojen alla kovasti ja liikenteen melu on kova. Siinä sitä sitten ajatteli tietenkin maanjäristyksiä...
Olivia,
Moottoritietyömaa tämä on. Tuolla alempana kirjoitin joskus projekteista. Tämän työmaan satunnainen kuvaaminen on ainoa projektini tällä hetkellä.
Tuolla osoitteessa on kuvia enemmän:
http://goo.gl/2KxU1
Rosina,
Niin näkyy tapahtuvan. Ei tuo mikään mukava kävelyreitti ole, mutta onpahan jokin syy lähteä kävelemään. Samalla saa hiukan aurinkoa.
En ole nähnyt lapiota tällä työmaalla, joka tosin on niin iso, että pääsen katsomaan vain yhdestä vinkkelistä.
Simpukka,
Vauhdikasta toimintaa. Olisiko urakkapalkalla, en tiedä tarkkaan, kunhan bongailen. Hyvin harvoin siellä näen muita jalankulkijoita.
Mayo,
Sitä ihmetteleekin, miten pyramidit ja valtavan isot kirkot holveineen on aikoinaan saatu rakennetuiksi. Silloin on ollut aikaa. Nykyään sanovat ajan olevan rahaa.
Työnteon koneellistuminen on vienyt moneltat työpaikat. Samaa tekee nykyisin ATK. Yhdestä näkökulmasta asia on positiivinen; nythän ihmisen ei tarvitse tehdä raskaita, terveyttä nakertavia tai yksitoikkoisia hommia, ja työnantajalta säästyy rahaa ja aikaa. Toisesta näkökulmasta nuo asiat eivät paljoa lohduta, jos on työttömyyskortistossa.
VastaaPoistaLaila,
VastaaPoistaATK on tuonut omat ongelmansa. Fyysinen kunto rapistuu, kun ennen kuormittavan fyysisen työn jälkeen ei paljon lenkkipoluille lähdetty.
Kummajaisina pidettiin kylillä ensimmäisiä huvikseen juoksijoita. Samoin kun kävelin sauvojen kanssa aikoinaan, minulta usein kyseltiin, mihin ne sukseni olivat unohtuneet.
Koneet ovat tulleet jäädäkseen, jos vain polttoainetta riittää.
Kas, "mökkipolkunihan" se siinä :).
VastaaPoistaTätä tietä pitkin on tullut tallatuksi jo 1950-luvulta lähtien. Pitkän tauon jälkeen silmät pyöreänä kuljen Kallansilloilla - ja käyskentelen torilla. Onpa työmaita kerrakseen. No, toivottavasti jonain päivänä voimme ihastella valmista tulosta.
Lastu,
VastaaPoistaSiinähän se. Sillan alla oli jokin aika sitten jo sula vesi, mutta kyllä se eilen oli jäässä. Ja hangella jäniksen jälkiä. Jäällä pehmeät nietokset, joten siellä on vaikea kävellä.
Jotenkin nämä nykytyömaat tuntuvat kovin suurilta.
Ja Savon sellu sauhuaa.
VastaaPoistaa-kh,
VastaaPoistaToimii tuuliviirinä.
Nopeaa ja tehokasta työntekoa.
VastaaPoistaMarjamatilda,
VastaaPoistaLaitoin tarkoituksella nuo kuvat vaihtumaan nopeimmalla nopeudella, minkä tuo palvelu tarjosi.
Hyvää sunnuntaita!