12. kesäkuuta 2005

Kesä oli lauantaina tänä vuonna

Nyt kirjoitetaan harmaalla, kun taivaskin tummuu tummenemistaan. Eilen oli aurinkoinen hellepäivä ja kesänaloitusmökkireissu tuli tehtyä. Vein mennessä punaisen pelargonian ja neljä valkoista lobeliaa saunan edessä olevaan pataan. Hassua hommaa itse asiassa maksaa kukista, kun siellä oli vuorenkilvet, narsissit, lemmikit, tuomet ja pihlajat, ja valtavat määrät pikkuorvokkeja kukassa. Ja monia muita lajeja. Kaupunkilaisten touhuja nämä kukkalaatikko- ja kukkapatajutut. Vaikka olenkin lypsyjakkaralta lähtöisin, olen tainnut vuosikymmenten mittaan kaupunkilaistua. En tosin tykkää shoppailusta, vaikka olisi aikaa. Liikkumisen vaikeudesta se varmaan johtuu, koska kirpparit kyllä kiinnostaisivat. Etsin niiltä kadonnutta lapsuuttani, nuoruuttani eli sellaisia esineitä, jotka minulla on ollut, mutta menneet rikki. Muutaman ohuenohuen venäläisen teelasin olen löytänyt. Enpä juuri muuta. Toisille kyllä löydän. Odotimme tästä sunnuntaistakin helteistä, mutta ihan on pilvessä koko taivas. Tosin melko lämmintä. Ja minä pesin auton siitepölystä puhtaaksi. Pumppasin kaivosta vettä, viskelin auton päälle ja vahallisella pesuaineella jynssäsin. En välittänyt kivusta. Hyvä minä! Nyt se eilinen kyllä tuntuu...liikaakin. Siksi tulin testailemaan HTML-taitojani.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentoi sinäkin!