Muutama päivä sitten ihmettelin auton avaimen kummallista
toimintoa. En ollut mielestäni vielä edes hipaissut avaa-näppäintä, kun auton
kaikki ikkunat alkoivat avautua itsestään. (On tosin tunnustettava, että
manuaali on vielä lukematta.) Onneksi sillä hetkellä ei satanut. Ehdin jopa
ajatella, että tähänkö tämä lähtö nyt toppasi. Ahtauduttuani kuljettajan
paikalle sain kaikki ikkunat kiinni. Jokaiselle ikkunalle on oma nappulansa,
kun vain muistaa, painetaanko vai nostetaanko niitä. Kummallisia ovat nämä nykyiset menopelit.
Lähihuoltoasemalle on onneksi palannut palvelu. Ei siellä tietenkään
autoa enää muuten huolleta kuin tarkistamalla öljyt, vesi ja renkaiden
ilmanpaineet. Pesulinja on myös happy hour:neen 21-22. Tosin ystävällinen
palveluhenkilö antaa polttoaineen maksajalle pyöreän kiekon (vai onko se iso
poletti), jolla voi arvioida tyytyväisyytensä saamastaan palvelusta maksamalla kassalla
euron. En kehdannut olla maksamatta.
Rautakaupassa oli hiljaista. Minulta puuttui
tehosteraitakaakelit. Kävelin suoraan palvelutiskille ja pyysin palvelua. Myyjä
etsi minulle sopivat kaakelit, käveli kanssani kassalle ja kantoi
kaakelilaatikon autoon saakka. Kun kiitin erinomaisesta palvelusta, hän sanoi
palautteen olevan yleensä negatiivista. Kiitos on hyvä sana.
Se on täällä taas. Aika jolloin ennen liikkeelle lähtöä
täytyy etsiä auto jäätyneen lumisohjon alta. Se on muuten aika työlästä, koska
käsivoimat tuntuvat kummallisella tavalla huvenneen. Auton peite on jossakin
teillä tietymättömillä tai sitten se on väliaikaisena suojapeitteenä jossakin.Auton peittäminen ei vuosia sitten ollut mikään hankala
juttu, varsinkaan kaksin. Tosin tuulisella säällä liukas peite saattoi karata
käsistä tai muuttua lentopurjeeksi. Ja joinakin tuulisten öitten jälkeisinä
aamuina peite saattoi olla kiinni vain yhdessä renkaassa, jos siinäkään.
Yläkuva on eilinen. Syksyn viimeiset orvokit poimin maljakkoon toissapäivänä. Kelit ovat sellaiset, että saa olla varppeillaan koko ajan.
Joskus saa olla ihan kiitollinen siitä ettei omista autoa eikä enää korttiakaan..
VastaaPoistaJos saa rautakaupassa (tai yleensäkin kaupassa) noin hyvän palvelun niin kyllä siitä kannattaakin kiittää, harvemmin sellaista kohdalle osuu. Viime kesän kokemukseni rautakaupasta oli enemmän kuin negatiivinen, sen sijaan Gigantissa sain vallan erinomaisen loistavan palvelun, vieläkin hämmästelen. Kai sitä välillä on syitä niin sysissä kuin sepissäkin vai kuinka se sanonta menee.
Harvempi enaa kiittaa kaupassa, eika tietenkaan kehu palveluakaan, mutta kylla sen myos huomaa etta "kiltteys" antaa palautetta. Seuraavan kerran saa viela parempaa palvelua.
VastaaPoistaTämän päivän Västra Nyland -lehdessä kerrottiin palvelun paluusta eräille huoltoasemille. Esimerkkinä oli Karjaalla toimiva huoltoasema. Lehdessä oli kuva mainitsemastasi kiekosta (lehdessä poletti).
VastaaPoistaMinulla on ollut aika hyvät kokemukset lähialueiden rautakaupoista viime vuosien aikana. Palvelu on ollut ystävällistä. Lähin talousrautakauppa on hyvin pieni ja sieltä saa kaikki tavarat pienissä erissä.
Mihin kohtaan autoa kiinnitetään tehosteraitakaakelit?
VastaaPoistaSirokko,
VastaaPoistaMinulle tuo auto on liikkumisen kannalta hyvä, varsinkin jos ajan itse. Pystyn silloin ennakoimaan ja jos töppään, saan syyttää vain itseäni.
Tännä nousee uusi kauppakeskuksia kuin sieniä sateella, joten hyvä palvelu on tällä hetkellä myyntivaltti.
HPY,
Asiat hoituvat hyvin, kun vain pyytää reilusti palvelua. En löydä rautakaupoista mitään itse. Ilmeisesti kiitokkset unohtuvat, koska ko. myyjä erikseen siitä mainitsi.
Olivia,
VastaaPoistaSaattaa olla kyse samasta huoltoasemaketjusta. Tervetullut muutos mielestäni.
Ennen pienissä maalaiskylissä osuuskaupoistakin sai ihan kaikkea, myös rautakauppatuotteita. Muistan itsekin myyneeni nauloja yksitellen laskien.
Jos jotakin puuttui, se tilattiin. Nyt asiakkaat hakevat tarvikkeensa kymmenien kilometrien päästä.
a-kh,
Heh! Isossa asuntoautossa sellaisen voi kiinnittää vaikka keittopisteen kohdalle. Minä tarvitsin sellaiset muuten valkoiseen suihkutilaan.
Kun muutin Keravalta tänne Savon sydämeen, hämmennyin erilaisesta liikennekulttuurista. Keravalla jalankulkija oli "kuningas" / "kuningatar", täällä jalankulkija saa pelätä henkensä edestä.
VastaaPoistaToivon, että asenteet muuttuvat ja ikivanha hokema 'yhteispelillä se sujuu' nousee kunniaan. Samaa toivon kauppojen palvelualttiudesta. Totta, ystävällinen palvelu voi edistää myyntiä. Ja asiakas kiittää, myös ääneen.
Mistä ihmeestä jättikaupoille löytyy asiakkaita kylliksi?
Joko jouluksi remonttinne on valmis? Varmaan suuri ilonpäivä kun remonttievakkous on menneisyyttä.
Lastu,
VastaaPoistaTänäänkin on taas jonkin kaupan avajaiset. Ja postilaatikosta kannoin noin kaksi kiloa postia, josta suurin osa oli mainoksia. Asiakkaita täytyy olla. Ei mainostaminen muuten kannata.
On ollut monta mutkaa matkassa remontissamme. Yllätyksenä se alkoi ja toi uusia yllätyksiä mukananaan. Siksi se jatkuu eikä ole toistaiseksi tietoa valmistumisesta. Tuleva joulu jää mieleen erilaisena jouluna. Tai erilaisiahan ne joulut ovat aina.
Jotakin säätöä on varmaankin menossa Bloggerissa, koska uutta postausta se ei suostu ottamaan vastaan. Ainakin tässä ja kuvablogissani. Onkohan toisilla?
VastaaPoistaKokeilen, lähteekö edes kommentti.